Véget ért az idei Honismereti kerékpártúra

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Majd száz kerékpárossal és több, mint háromszáz kilométer megtétele után ért végett az idei Honismereti kerékpártúra. A negyvenhetedik alkalommal megtartott túrán a Szepességgel, Galíciával és Felső-Gömörrel ismerkedhetek meg a résztvevők.

Tíz nap után Rozsnyón ért végett a kerekes együttlét, majd a kitartóak még az utolsó estét a gombaszögi kempingben töltötték, ahol felkerestük a csapatot.

„Pihenés, barátok, mozgás, társaság, élmények. Büszkeség, hogy sikerült végig tekerni a hegyvidékes területeket.

Sok eső, hideg, élmények. Együtt töltött idő a fiammal, és a tapasztalatok átadása, mert ő már a harmadik generációs túrázó a családban.

Izomláz, boldogság, csapatépítés, jó társaság, történelmi ismeretek, kondíció testben – lélekben, emberi kapcsolatok, régi ismeretségek, kikapcsolódás, különleges környezet, különleges emberekkel” – nyilatkozták a résztvevők és osztották meg élményeiket a gomorilap.sk portállal.

Az idei túra immár negyedszer az Ólubló melletti Komlóskert elnevezésű kis községből indult július 30-án.

„Idén a Szepességet jártuk be közel száz résztvevővel. Egy német községben kezdtünk, Hobgart, azaz Komlóskert, szlovákul Kochmenica, ahol a polgármesternő magyar nyelven üdvözölte a túrázókat, majd ezt követően rögtön egy német nyelvű ünnepség vette kezdetét. A túrát az ólublói vár megtekintésével kezdtük, és eljutottunk a legészakibb magyar várba is.

Nagyon jó baráti társaság alakult ki, és több mint háromszár kilométert tettünk meg. Érdekessége az idei túrának, a tengerszintfeletti magássági különbségek. Annyit bicikliztünk felfelé, hogy a Lomnici csúcsot körülbelül másfélszer át tudtuk volna kerékpározni. A nehéz terepet a nagy többség bírta, annak ellnére, hogy a legfiatalabb kerékpáros hat éves volt, a legidősebb pedig hetven éves, akik végigbicajozták az útvonalat. Az idei túra abban is sajátos volt, hogy az összes defekt az utolsó nap történt, azaz Rozsnyótól Csetnekig több, mint nyolc defektünk volt.

A tíz nap alatt igyekeztünk olyan értékeket megtekinteni, amelyekhez általában nem tudunk eljutni, és azokat a meghatározó pontokat, érdekes emlékhelyeket, amelyek a magyar vagy közös történelemhez kapcsolódnak“ – tudtuk meg Köteles László, főszervezőtől.

Share.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát. A sütikről bővebben az Általános felhasználói feltételek oldalon tájékozódhat.